مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب کار اردبیل در گذشته وضعیت مناسبی نداشت بطوری که در تابستان ۱۴۰۰ رتبه ۳۱ بودیم و در بهار امسال در رتبه ۲۳ هستیم.

به گزارش ادیب رسا به نقل از سبلان ما ،یعثوب نژاد محمد در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب کار اردبیل در گذشته  وضعیت  مناسبی نداشت بطوری که در تابستان ۱۴۰۰ رتبه ۳۱ بودیم و در بهار امسال در رتبه ۲۳ هستیم.

وی افزود: بیش از ۴۰ مورد قوانین و مقررات مانع کسب کار و سرمایه گذاری  شناسایی و به شورای گفتگو بخش خصوصی مطرح و  ۱۱ مورد به هیات مقررات زدایی کشور ارسال شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت:طبق آمار سال گذشته، متوسط درآمد خانوار شهری اردبیل، ۷۳میلیون تومان است که در مقایسه با آمار کشوری که ۱۱۲میلیون تومان برآورده شده پایین‌ است و از لحاظ درآمد خانوار شهری در جایگاه ۲۹ قرار داریم.

وی تصریح کرد: متوسط هزینه خانوار شهری را نیز ۶۴میلیون تومان بوده و در این بخش نیز در جایگاه ۲۶ کشوری قرار گرفتیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: درآمد و هزینه خانوار روستایی طی سال گذشته، به ترتیب ۵۴ و ۴۷میلیون تومان بود، در بحث درآمد روستایی در جایگاه ۲۰ و هزینه روستایی در جایگاه ۱۹ کشوری هستیم اما در حوزه درآمد و هزینه خانوار روستایی از میانگین کشوری عقب مانده‌ایم.

  • نویسنده : بهنام صحرانورد
  • منبع خبر : https://www.sabalanema.ir/news/96460/-----------